Veelgestelde vragen

Bij aanvang van een samenwerking legt uw accountmanager dit natuurlijk uit. Het proces is vrij simpel. Via ons aanvraagformulier laat u weten om welke patiënt het gaat en wat er voor deze patiënt nodig is. Zodra wij de aanvraag ontvangen, ontvangt u een bevestigingsmail, waarop u via beveiligde mail het recept aan ons toestuurt. Elke maand ontvangt u van ons op patiëntniveau een maandoverzicht waarop u precies kan terugzien wat wij samen doen.

 

Bij aanvang van onze samenwerking gaat u in overleg met onze accountmanager en stemmen jullie samen de invulling van onze samenwerking af. In de regel vallen de meeste HomeCare producten binnen het GVS en worden de producten vergoed vanuit de basisverzekering van uw patiënt. Voor producten die buiten het GVS vallen sturen wij een factuur. Vanzelfsprekend gaat alles van te voren in overleg.

Dit kan u teruglezen in ons assortimentsoverzicht. Staat er een middel niet bij? Overleg gerust even met een van onze apothekers.

Stuurt u uw bestelling op een werkdag en is het afleveradres aan de poliklinische apotheek? Dan bezorgen wij in-night de infuusmedicatie met eventueel de bestelde infuusmaterialen. Onze accountmanager zal dit specifiek met u doorspreken bij aanvang van onze samenwerking.

De elastomeerpomp heeft ten opzichte van een elektronische infuuspomp veel voordelen. Denk aan mobiliteit en draaggemak. Toch is de inloopbetrouwbaarheid afhankelijk van de naleving van de draaginstructies en natuurlijk de omgevingsfactoren. De patiënt krijgt van de thuiszorgverpleegkundige instructie hoe de elastomeerpomp gedragen dient te worden en staan in de patiëntbrochure tips om deze therapie thuis zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Ja, bij warm of koud weer dient de elastomeerpomp anders gedragen te worden. Dit legt de thuiszorgverpleegkundige aan uw patiënt uit. Vanzelfsprekend is deze informatie ook te vinden in onze patiëntomgeving.

Heeft u nog andere vragen, neem dan contact met ons op via: contactpagina